Щe пів рoку тoму нeмoжливo булo уявити нічoгo пoдібнoгo: світ зaвмeр, пoдoрoжі призупинилися – пaндeмія кoрoнaвірусу унeмoжливилa вільнe пeрeсувaння нe лишe в мeжax ріднoгo містa, a і між цілими крaїнaми. Мoжливі втрaти туристичнoї гaлузі нa світoвoму рівні у Єврoкoмісії oцінюють у кількa сoтeнь мільярдів дoлaрів.
Віднoвлeння індустрії пoдoрoжeй у пoсткoрoнaвірусний пeріoд зaймe чимaлo чaсу і пoтрeбувaтимe крeaтивниx тa іннoвaційниx рішeнь. Цe стoсується і Укрaїни. Як ми пoвeртaтимeмoся дo «нoвoгo нoрмaльнoгo» життя, чи пeрeoрієнтуються гoлoвні грaвці туристичнoгo ринку Укрaїни нa внутрішній поездка і як йoгo взaгaлі вaртo рoзвивaти рoзпoвідaють eкспeрти.
Щo чeкaє нa туристичну гaлузь у 2020 році
Всесвітня туристична організація прогнозує, що кількість міжнародних подорожувальників впаде до самого рівня 2013 року. Лише у 2020 році туристичний трафік знизиться в 20-30% -замість 1,4 млрд туристів у минулому році, цього року подорожуватиме лише 1 млрд, майже сверху третину менше. І це ще оптимістичний пророчество. Організація економічного співробітництва та розвитку прогнозує падіння від 40 до самого 70% у міжнародному туризмі її 36-ти країн-членів.
Можливо, вже вслед місяць деякі країни відкриються про туристів, хоча поки що важко впевнено сказати, если саме і за яких умов ми почнемо вільно перетинати кордони знову. Після різкої зупинки багатьох процесів, персонал поступово повертатимуться до старих способів та звичок подорожування. Скоріше вслед за все, це будуть короткі мандрівки.
Внутрішній отдыха) – недалеко, недовго, недорого
Бесспорно, що за таких обставин, у всьому світі если величезний попит на внутрішній, «домашній», поездка. А короткостроковий відпочинок переважатиме на пороге довгими відпустками. Причин декілька: фізична неможливість с подачи транспортні обмеження і брак вільних коштів..
Тому відпочинок у досяжності автомобільної мандрівки видається непоганим рішенням про 2020 року. З точки зору пересування, Україною зручно подорожувати: у проміжку від п’яти перед 10 годин їзди можна потрапити продуктивно у будь-яку точку країни. Из-за необхідності мінімізувати соціальні контакти, Україна може запропонувати чималу кількість приватних помешкань – у горах, получи морі, в цікавих історичних місцях, куди можна вирушити замість великих переповнених готелів і курортних комплексів.
Втім, є что песку морского проблем, над якими потрібно працювати, аби поездка в Україні став привабливішим в (видах її мешканців.
Проблеми для українському ринку внутрішнього туризму
Великою проблемою ринку внутрішнього туризму в Україні є цінова політика об\’єктів розміщення. Тарифи, що їх сьогодні пропонують туристам українські міста-мільйонники, вищі, ніж у Празі, Кракові, Будапешті. Дуже важливо возбудить їх до конкурентного рівня відносно закордонних.
Ще одна серйозна перешкода розвитку внутрішнього туризму — відсутність зручної і доступної транспортної складової. Це стосується і невыгодный досить розвиненої дорожньої інфраструктури, і браку якісних та зручних засобів пересування. Учасникам ринку потрібно змінити ставлення давно перевезення пасажирів на більш клієнторієнтоване, узгодити та оптимізувати розклади руху исполнение) зручних стиковок.
Більш загальною проблемою, яка стосується безвыгодный лише туризму, а й багатьох інших сфер в Україні, є відсутність законодавчої бази, що була б актуальною в сучасних реаліях, а також чітких правил існування та роботи бізнесу.
Що ж стосується туристичної індустрії та її розвитку безпосередньо в регіонах, туточки часто спостерігаємо байдужість місцевих влад. Це призводить впредь до безсистемного, хаотичного існування туристичного бізнесу і, як наслідок, накануне жахливого рівня надання послуг.
Які набросок потрібно зробити для покращення ситуації
Проблему недостатнього розвитку внутрішнього туризму в Україні потрібно вирішувати для двох рівнях: учасників ринку та держави.
Туроператори та інші учасники ринку (перевізники, готельєри, ресторатори, інші надавачі послуг) повинні турбуватися относительно власний продукт:
— щиро перейматися питанням якості продукту, його актуальності для того туриста, релевантності і цінової адекватності;
— цікавитися трендами получай світовому туристичному ринку та перевагами України як туристичного напрямку;
— вчитися неискаженно комунікувати зі своїм клієнтом, доносити чесну та цікаву інформацію оборона Україну через засоби масової інформації. Адже з кожним роком в країні відкривається багато нових готелів, з\’являються нові ресторани, курорти пропонують весь більше можливостей для активності.
Паралельно із розумним ціноутворенням, необхідно впроваджувати зручні технологічні засоби пошуку та бронювання послуг.
Судьбина держави у процесі розвитку внутрішнього туризму
Найперший крок, який має зробити империя для сприяння розвитку галузі, — зменшити оподаткування та надати максимальні преференції внутрішньому виробнику туристичного продукту.
У багатьох країнах світу створені програми розвитку як внутрішнього, эдак і в’їзного туризму. Вони включають в себя знижені податкові ставки на об’єктів розміщення, що зменшує вартість туристичного продукта в цілому. Ті локації, які энергично та продуктивно поводять себя на ринку сплачують раньше бюджету платежі у вигляді туристичного збору.
В Україні, держи жаль, такої програми немає. Але вже кілька місяців діє новостворений центр – Державне агентство розвитку туризму – який у співпраці з готельєрами повинен розробити карта зменшення податкового навантаження угоду кому) об’єктів розміщення.
Країни, яким вдалося
Грузія, Австрія, Хорватія, Словенія, Чорногорія — країни, яким вдалося розвинути як внутрішній, бесцельно і в\’їзний туризм, і в яких є чому повчитися Україні. Останні три з перелічених провели неприметно блискавичне відновлення туристичного ринку після Югославських воєн.
Хорватія провадить кредитну політику з мінімальними ставками та доставлять долю приватного сектору у ВВП до самого 60-70%.
У країні активно стимулюються та підтримуються місцеві ініціативи з розвитку туристичної галузі, вкладаються мільйони євро в самі лише рекламні відеоролики, створюється комфортний інвестиційний клімат на отримання ресурсів на оновлення інфраструктури.
С налету з інвесторами Хорватія витрачає близько 40 млн євро нате відновлення пам\’яток архітектури та замків. Як вывод – понад 16 млн туристів щороку та близько 11 млрд євро прибутку від туризму.
Грузія – чудовий бортовка розвитку в’їзного туризму. Країна отправлять потужну маркетингову кампанію з власного просування вслед за кордоном. Сьогодні Грузія однією з перших планує відкривати свої кордони і веде прямі перемовини з іншими країнами для відновлення авіасполучення.
В посткарантинний період швидше следовать інших розвиває свій внутрішній ринок Австрія. Країна першою серед інших в ЄС запустила об\’єкти розміщення, дозволила пересування всередині країни і энергично промотує свої курорти. Годі й говорити ради те, що туризм (в має серйозну підтримку від держави та податкові пільги.
Прикладів для того наслідування багато. А в Україні достатньо розумних досвідчених людей, які, поєднавши зусилля, зможуть вивести туристичну індустрію сверху новий рівень, навіть після непростих «коронавірусних» часів.
Колонка написана у співавторстві з Сергієм Кириченком, керівником департаменту в’їзного туризму у Join UP!
Весь материалы автора
Неравно Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.