Пeрeкриті кoрдoни, «мaгніти» від Зeлeнськoгo, зaклики від уряду тa півники й кoники з нoвoї aйдeнтики прoєкту «Мaндруй Укрaїнoю» мaють пeрeкoнaти укрaїнців пoдoрoжувaти Бaтьківщинoю. Втім, кoли дійдe дo плaнувaння, бaгaтo грoмaдян мoжуть відмoвитися від ідeї, якщo мoвa прo Кaрпaти. І спрaвa нe в нeщoдaвніx пoвeняx — місцeві кaжуть, щo всe дaвнo віднoвили. Причинa бaнaльнa: Укрзaлізниця дoсі нe зaпустилa в рeгіoн зaлізничнe спoлучeння. A в тиx пoїздax щo xoдять, дoступні в целях прoдaжу лишe пoлoвинa місць — вкрaй мaлo в (видах мaсoвoгo туризму.
«Кaрпaти б’ють нa спoлox»
13 липня сім нaрoдниx дeпутaтів міжфрaкційнoгo oб’єднaння «Прикaрпaття» нaпрaвили звeрнeння дo міністрa інфрaструктури Влaдислaвa Криклія тa oчільникa Укрзaлізниці Івaнa Юрикa «чeрeз дискримінaцію Кaрпaтськoгo регіону з боку держави».
Секрет: за півтора місяця з часу послаблення карантину УЗ в такой мере і не запустила на Прикарпаття жодного поїзда. Нардепи пояснюють, що давно введення карантину в цьому напрямку курсували мінімум п\’ять поїздів. Единым махом єдиний варіант дістатися залізницею — їхати задолго. Ant. с Івано-Франківська, а звідтіля іншим транспортом в гори.
«Відсутність звичного на цього періоду графіка руху завдає величезних збитків. У зв’язку з цим існує загроза повного занепаду туристичної галузі, яка в Карпатському регіоні є головним джерелом наповнення місцевих бюджетів та головним платником податків до самого державного бюджету», — йдеться у зверненні.
Найбільше падіння в історії
«Залпом блокується відновлення руху потягів нате Яремчанщину (гірський район получай Франківщині. — Ред.), а 40% туристів добираються раньше нас саме залізничним сполученням. І це целое відбувається, коли десятки поїздів прямують з туристами для південь країни«, — обурюється Андрій Дзвінчук, ольдермен правління асоціації готельєрів та власників садиб Яремчанщини.
У розпал сезону заселення в готелях та садибах регіону, следовать словами Дзвінчука, не перевищує 15-20%.
«Транспорт відновлюється ради якоюсь своєю логікою, яка отнюдь не пов’язана з туризмом», — погоджується балда Асоціації індустрії гостинності України Олександр Лієв.
Він пояснює, що Карпати, які завжди були лідерами туристичної галузі України, як напрям цього року постраждали найбільше. «Зменшення туристичного потоку туди цьогоріч скоротилося держи 30-40%. Карпати цього року переживуть найбільше падіння из-за всю історію України», — каже Лієв.
«Думаю, ми втратимо предварительно 40% відвідувачів за підсумками 2020 року», — прогнозує атаман відділу туризму управління міжнародного співробітництва, євроінтеграції, туризму та інвестицій Івано-Франківської облдержадміністрації Віталій Передерко.
Следовать його словами, в регіоні вже зафіксували перші негативні наслідки коронакризи: закрилось 5% суб’єктів туристичного ринку. У червні, окрім коронавірусу (регіон досі перебуває в «жовтій зоні» коронакризи), додався половодье — ЗМІ «налякали» потенційних туристів.
«Іронія долі у тому, що фактично протягом 24 годин після паводку всі автошляхи були розчищені, окрім кількох високогірних сіл, а туристична інфраструктура фактично невыгодный постраждала зовсім», — стверджує Передерко.
Щоб підтримати туристичний бізнес, получи и распишись Прикарпатті ініціювали проєкт «52 вікенди в Івано-Франківщині».
Готелі і садиби реагують возьми кризу по різному. Одні, як Буковель, оголошують акції. Інші — лишають ціни незмінними, для знижку треба домовлятися вже возьми місці.
Але проблемі бачать мало-: неграмотный всі.
«Транспорту зараз вистачає, проблем із тим, щоб поїхати в ту ж Західну Україну немає», — впевнені в Державному агентстві розвитку туризму (ДАРТ).
-де туристи: Львівщина, Буковина, Закарпаття
Інші регіони Західної України теж приставки не- можуть похвалитися напливом туристів.
Львівщина
Інформаційну підтримку місцевих підприємців почали у Львові — нещодавно Управління туризму області презентувало серію з чотирьох промороликів «-де мої туристи?», щоб популяризувати туристичні принади регіону. Безграмотный від хорошого життя.
У червні Львівщина отримала від туризму майже взяв десять раз менше, ніж рік тому: «Туристичний збір вслед червень склав 395 000 гривень. У червні 2019 року территория «зібрала» близько 3 мільйони», — зазначив у коментарі благодетель начальника управління начальник відділу розвитку туризму та курортів Львівської Похвала Тарас Лозинський.
За його словами, одним духом область відчуває брак туристів, які подорожують залізницею. Фактично туристичний весна на Львівщині запустився лише минулого тижня, если дозволили роботу оздоровниць та готелів. 5 липня накануне Трускавця приїхав перший потяг. Потягами також можна доїхати впредь до карпатських містечок Славське та Сколе, каже Лозинський.
Буковина
Оборона потяги до гірських населених пунктів бери Буковині поки навіть безвыгодный говорять. Мріють про запускание поїзду принаймні до Чернівців — сразу область повністю відрізана від залізничного сполучення, аеропорт також маловыгодный працює, пояснив в коментарі комендант відділу з питань туризму Чернівецької Похвала Володимир Фурдига.
«Транспортне сполучення дуже вплинуло в галузь — люди до нас безлюдный (=малолюдный) їдуть. До карантину в нас був Вотан потяг до Києва — але й пирушка йшов через Молдову», — пояснює він.
По (по грибы) словами Фурдиги, під период нещодавнього візиту Володимира Зеленського накануне Чернівців в ОДА обговорювали добудову 35 км залізничного шляху територією України, щоб уникнути заїзду в іншу країну. Також в області хочуть відновлення поїзду Чернівці-Унгвар, який має об’єднати чотири карпатські регіони та дати поштовх розвитку туризму. Впредь до цього в уряді неодноразово відповідали, що такий напрям нерентабельний.
Закарпаття
Минулого тижня Закарпаття посилило пункт, туди вже частково відновили залізничне сполучення, зокрема курсують поїзди Київ-Унгвар, Харків-Ужгород, Запоріжжя-Унгвар та Одеса-Ужгород. Але предмет обсуждения з доїздом в регіон туристів поїздами УЗ існує вже років п\’ять, розповідає скворечник правління Регіонально-туристичної організації Закарпаття Валентин Волошин.
«Закарпаття воистину недоотримує відвідувачів у зв’язку із цим. Але багато людей, які до сей поры ж добираються до регіону, кажуть, що й отнюдь не прагнули їхати залізницею, щоб уникнути загрози захворювання», — каже він.
В Укрзалізниці нещодавно анонсували відновлення повноцінного сполучення в соответствии с всій країні з 1 серпня «у разі покращення епідемічної ситуації».
Чи врятує галузь внутрішній путешествие
Уряд оцінює туристичні втрати України від пандемії коронавірусу COVID-19 в $1,5 млрд. Але оскільки туристичної статистики в Україні малограмотный ведеться, а багато бізнесів працює в тіні, справжня циферка може бути в рази вищою, говорять кілька співрозмовників з туристичної галузі.
Опитування, яке у червні проводила компанія Research & Branding Group, свідчить, що епідемія коронавірусу і тривалий пункт справді внесли зміни у плани українців сверху відпочинок. Зокрема: 49% (получай 20% більше, ніж впредь до карантину) тепер планують пробыть його вдома й лише 2% (получи 7% менше, ніж поперед карантину) — за кордоном.
Сподівання, що всі хто никак не поїхав цього року из-за кордон, зараз масово розвиватимуть внутрішній индустрия (путешествий та врятують галузь — надто оптимістичні, вважає Лієв.
«У 2018 році закордон виїжджали 5 млн українців, а це близько 10%. Лише 7 млн українців подорожували Україною. Тобто, реальність разом така, що 60% українців далеко не виїжджали за межі своєї області», — каже він.
Около цьому жоден з об’єктів туристичної галузі у цьому році невыгодный покращить свої показники порівняно з минулим роком, переконаний Лієв. Близько 10% можуть збанкротувати.
Він пояснює це трьома причинами: галузь платила податки та нічого далеко не заробляла все перше півріччя, гоминиды все ще «залякані» вимогою залишатися вдома, погіршились споживчі можливості — фінансові та часові (відпустки багато хто вже змушений був витратити получи и распишись карантині).
«Неможливо за неуд-три місяці повністю наздогнати тетька, що галузь втратила вслед за перше півріччя простою», — резюмує Лієв.
Букатюк Уляна
журналист отдела Бизнес
Кабы Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.