Тиждeнь, щo минув, прoйшoв нaпрoчуд спoкійнo. Ціни нa дизпaльнe пoвільнo пaдaли рaзoм зі снігoм, a ціни нa бeнзин зaмeрзли рaзoм з кригoю. Oстaтoчнo стaбілізувaлo цю зимoву кaртину examen.od.ua
чaсткoвe рoзблoкувaння пoльськoгo кoрдoну. Сxoжe, ринoк впeвнeнo йдe нa зимoві кaнікули.
З 11 пo 14 грудня вaртість бeнзину в Сeрeдзeмнoмoр’ї й нa півнoчі Єврoпи збільшилaся нa $21/т, дo $745-767/т і $784/т відпoвіднo. Дизпaльнe здeшeвшaлo в сeрeдньoму нa $7/т, дo $751-772/т і $763-774/т відпoвіднo. A oсь із пoчaтку грудня кoтирувaння прoсіли в сeрeдньoму нa $33/т ради бeнзину і нa $50/т для дизпaльнoгo. У цьoму ж нaпрямі пoплив і внутрішній український ринок.
Страйкарі, гоу хоум!
Оптимістичною новиною цього тижня следственно розблокування 11 грудня одного з найбільших польсько-українських КПП «Ягодин-Дорогуськ». Получай жаль, на решті трьох («Корчова-Краківець», «Гребенне-Рава Руська» й «Шегині-Медика») ситуація невыгодный змінилась, але ми віримо у краще.
Як повідомив речник Державної прикордонної служби України Андрій Демченко, 14 грудня КПП «Ягодин-Дорогуськ» перетнули 1,2 тис. вантажівок в обидва боки, що неакадемично дорівнює докризовому рівню.
Згідно з оперативними даними enkorr, із 11 соответственно 13 грудня загальний середньодобовий обсяг автоімпорту ДП зріс получи 15% порівняно з першою декадою цього місяця, а тригира бензину — зменшився на 6%.
Загалом ради 10 днів грудня було імпортовано 30 тис. т бензину і 147 тис. т дизельного пального, що відповідно сверху 16% і 29% менше, ніж вслед аналогічний період листопада.
Усього вслед декаду постачання паливовозами з Польщі й країн Балтії становило 9% бензину й 6% ДП, тоді як предварительно страйків це було 63% і 46% відповідно. Це свідчить ради те, що принаймні у паливній сфері страйки нанесли толчок саме по своїх.
Тепер черга следовать словацькими колегами, які теж ніяк маловыгодный заспокояться. Щоправда, їхні поползновение знову потрепіли фіаско, й 15 грудня Державна прикордонна сервис України повідомила, що рух вантажних автомобілів бери в\’їзд у Словаччину перед пунктом пропуску «Вишнє Нємецьке» розблоковано. Тим между прочим згідно з сервісом «єЧерга», очікувати получи и распишись виїзд за кордон тута доведеться близько 10 днів.
Сверху південому напрямку ситуація залишалася більш-менш стабільною. 14 грудня минуя погодні умови прохід ровно по Сулині було призупинено.
«Сьогодні-будущее його відновлять, тому це невыгодный позначится на ринку», — запевнив Вотан з імпортерів.
Як раніше повідомляв enkorr, відвантаження дизельного пального з Констанци автотранспортом пришвидшилось і охоплює 1-2 дні. Фонд, який пропонують українські компанії з цього базису, для цьому тижні здешевшав. Яко, вартість дизелю з румуньского базису становила 38,40 грн/л (-0,30 грн/л).
А центр ситуація із завантаженням залізничних партій ДП залишається складною.
«Час очікування може становити Водан-два тижні», — повідомив Водан із трейдерів, констатуючи, що пришвидшити цей процес отнюдь не вдається вже понад рік.
Ціни сверху ДП тануть
Зі слів представників паливних компаній, духом на ринку баланс. Як влучно зазначив Вотан зі співрозмовників, «ринок пішов бери новорічні свята»: попит незначний.
Зазначимо, що зниження попиту в ДП призвело до превалювання бери ринку більш дорогого імпортного ресурсу, який було привезено раніше, й це уповільнює зниження цін.
«У нас достатньо ресурсу нате колесах, ціна якого — 42 грн/л. Тепер думаємо, що з ним робити: либо «зливати» дешевше, або зливати держи зберігання», — каже один із трейдерів.
Але ж стримати напор нових, більш дешевих постачань ловко. 15 грудня вартість пропозицій пробила психологічну позначку у 40 грн/л і становила 39,75-39,80 грн/л.
І це безлюдный (=малолюдный) межа, враховуючи, що наступного тижня кількість пропозицій в півдні зросте, низка компаній чекає возьми надходження ресурсу.
На заході ціни стартують від 41,5-41,75 грн/л, теж втрати — понад гривню ради тиждень.
Отже, ринок приходить в изумление вниз. Цьому сприяє зниження європейський котирувань і весна низького попиту. Крім того, розблокування деяких погранпереходів покращить надходження ресурсу в західні й центральні регіони країни. Що лише прискорить зниження цін.