В целях тoгo щoб зрoзуміти нa якиx принципax пoвиннa бути пoбудoвaнa вищa oсвітa, пoтрібнo зрoзуміти, якa взaгaлі мeтa унівeрситeту.
Вaріaнт 1: Унівeрситeт існує на тoгo, щoб дaти прoфeсійну oсвіту. В унівeрситeті студeнти oтримують знaння і нaвички, які будуть кoрисні к їxньoї мaйбутньoї прoфeсії.
Нa какая жалость, часто це не си. Більшість викладачів університету безвыгодный знають потреби роботодавця і безвыгодный можуть навчити відповідних навичок. Тому, невыгодный дивно, що компаніям случаться самим вчити «новоспечених» випускників.
Варіант 2: Теорія зв’язків. Університет створює можливість ради знайомства з новими людьми.
Частково, це неведомо зачем: студенти, які вступили у Гарвард, будуть навчатися з людьми, які змінюють світ. І такі зв’язки, безумовно, до свидания важливими для їхньої майбутньої углубление’єри.
Варіант 3: Теорія відбору (signaling theory). В університеті відбувається, таким (образом би мовити, селекція — більш здібні (человеческое йдуть навчатися в університет, а менш здібні ні.
Частково це таково: Після випуску з Гарварду, ви одразу отримаєте хорошу роботу тому, що ваш корочки свідчить про вашу «якість».
Варіант 4: Університет існує чтобы того, щоб навчити цінностей і допомогти студенту сформуватися, як особистості. Во (избежание цього потрібно створити середовище чтобы незалежного і вільного формування цієї особистості. Університет повинен бути центром моральних та етичних норм.
Виходячи з суті мети університету, можна зробити висновок, нате яких принципах повинна бути побудована вища освіта:
— Самостійність. Кожен учасник освітнього процесу має незалежно приймати рішення щодо навчання. Університет повинен бути незалежним від уряду. Зоофакультет — незалежним від університету. Професор — незалежним від факультету.
— Гнучкість. Режим освіти повинна бути гнучкою. Це (с)терпеть швидко реагувати на зміни та адаптуватися вплоть до нових умов.
Професор має самоуправно вирішувати, які класи викладати, як їх викладати і если (семестр, день, час). Професор має вирішувати, які матеріали використовувати ради класу, а не нав’язливі, застарілі методички.
Студиозус також має самостійно вирішувати, які класи йому брати. Адже помета — сформувати індивідуумів, а не 1000 однакових копій.
— Зворотний зв\’язок. В навчальному процесі повинен бути чіткий зворотний зв\’язок між усіма учасниками цього процесу.
Професор стек с вибирає справедливу систему оцінювання студентів (іспити, тести, домашні завдання, курсові). А студенти анонімно оцінюють кожного професора в кінці семестру.
— Конкуренція. Ротація кадрів, встановлення зарплати мають відбуватися получай конкурсних засадах, базуючись бери об\’єктивних фактах: ефективність викладання, публікації в провідних міжнародних журналах, цитування, гранти.
— Вільнодумство. Угоду кому) формування індивідуумів, університет повинен створити умови интересах вільнодумства. Професор повинен мати повну свободу у пошуках нових напрямів досліджень та звитяг. Таким (образом само і студенти повинні мати можливість самореалізації та самоорганізації у створенні студентських організацій та ініціатив.
Такі принципи побудови системи вищої освіти — це приставки не- фантастика. Я вже 16 років працюю в системі вищої освіти США, 11 з яких — професором, і я особисто бачу як ці принципи застосовуються бери практиці.
Сподіваюся, що колись й українські реформатори зможуть хоч частково запровадити ці принципи у систему вищої освіти України.
До сего времени материалы автора
Даже если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.