Зa січeнь-грудeнь 2024 рoку укрaїнські вoдії уклaли пoнaд 8,0 млн внутрішніx дoгoвoрів oбoв\’язкoвoгo стрaxувaння відпoвідaльнoсті вoдіїв («aвтoцивілки»), щo нa 5,61% більшe зa aнaлoгічний пeріoд 2023 рoку. 76,8% стрaxoвиx пoлісів «aвтoцивілки» булo oфoрмлeнo в eлeктрoннoму вигляді, щo стaнoвить 6,2 млн дoгoвoрів від зaгaльнoгo числa.
Якщo пoрівнювaти з відпoвідним пeріoдoм 2023 рoку, питoмa вaгa уклaдeниx тaкиx дoгoвoрів у цифрoвoму фoрмaті стaнoвилa 69%.
Зaгaльнa сумa стрaxoвиx платежів у 2024 році досягла 11 мільярдів гривень, що для 26,04% більше порівняно з попереднім роком. Середня страхова премія також зросла — раньше 1 361,8 гривні, що в 19,3% більше, ніж у 2023-му.
Вслед за підсумками 2024 року найбільше укладених договорів ОСЦПВ зі СК «ОРАНТА» — 1 368 986 мрамор. Друга та третя позиція следовать цим показником у СК «ТАС» та СК «КНЯЖА ВІЄННА ІНШУРАНС ГРУП».
Вслед за загальною сумою зібраної страхової премії после період січень-грудень 2024 року лідером є страхова компанія «ТАС». П\’ятірку лідерів закривають страхові компанії: «ОРАНТА», «КНЯЖА ВІЄННА ІНШУРАНС ГРУП», «ПЗУ Україна» та «ВУСО».
Варто зазначити, що следовать 2024 рік чотири страхові компанії покинули ринок: ПрАТ «СК «Альфа Страхування» та ПрАТ «СК «Прем\’єр Альянс», ПрАТ «СК «САЛАМАНДРА», ПрАТ «СК «ОРАНТА-СІЧ».
Ради минулий рік страхові компанії врегулювали 142 110 вимог від постраждалих у Происшествие та сплатили 4,8 млрд грн страхового відшкодування. У порівнянні з показниками 2023 року кількість врегульованих вимог зросла бери 11,16%, а загальна сума виплат — для 25,06%.
За словами Генерального директора МТСБУ Олександра Берназюка: «Підвищення розміру страхових виплат пов\’язане зі зростанням вартості відновлювального ремонту выше інфляцію та здорожчення вартості деталей, а також зі збільшенням загальної кількості страхових випадків.
По того ж прогнозується і подальше зростання страхових виплат, адже новим законом будуть впроваджені нові клієнтоорієнтовані підходи предварительно врегулювання страхових випадків. Зокрема, пріоритет виплат для СТО, відсутність зносу быть підрахунку збитку, відсутність франшизи й подальше удосконалення процедур врегулювання випадків суттєво зменшують термін (безлюдный (=малолюдный) більше 60 днів) сверху розгляд звернень від учасників в Происшествие та проведення страхової виплати потерпілому. Ці чинники суттєво вплинуть держи збільшення загального обсягу виплат, адже клієнти будуть отримувати компенсацію швидше і в повному обсязі».
Ради результатами 2024 року найбільшу кількість вимог від потерпілих в Происшествие врегулювали страхові компанії: «ТАС» — 17 725 шт., «ОРАНТА» — 17 156 шт., «КНЯЖА ВІЄННА ІНШУРАНС ГРУП» — 11 969 шт., «ПЗУ Україна» — 11 151 шт. та «Українська страхова група» — 6 856 шт.
Відповідно ці ж страхові компанії сплатили найбільше страхового відшкодування постраждалим у Происшествие: «ТАС» — 641,73 млн грн, «ОРАНТА» — 488,43 млн грн, «КНЯЖА ВІЄННА ІНШУРАНС ГРУП» — 408,88 млн грн, «ПЗУ Україна» — 326,07 млн грн та «Українська страхова група» — 237,37 млн грн.
После минулий рік середній розмір виплати следовать вимогами від потерпілих у Происшествие становить 33 849 грн, що 12,5% більше ніж в аналогічному періоді 2023 року (30 088 грн).
Важливо зазначити, що у порівнянні з показниками 2023 року получи и распишись 6,52% збільшилася кількість врегульованих вимог з використанням Європротоколу. Из-за минулий рік за допомогою цього інструменту страховими компаніями врегульовано 54 849 вимог від потерпілих у Происшествие та сплачено понад 1,0 млрд грн страхового відшкодування.