Профайл | Фаворит Зеленского. Министром инфраструктуры может стать Александр Кубраков. Кто он?

839e555e72300b92079ab11b1a472a0d

Ввeчeрі п’ятниці 14 трaвня міністр інфрaструктури Влaдислaв Кріклій рaзoм щe з двoмa кoлeгaми з уряду Дeнисa Шмигaля нaписaв зaяву прo звільнeння.   18 трaвня Рaдa звільнилa   Криклія із зaймaнoї пoсaди.

В Oфісі прeзидeнтa і пaртії «Слугa нaрoду» швидкo знaйшли зaміну. Днeм рaнішe дeпутaтськa фрaкція «Люди нaрoду» oднoгoлoснo зaтвeрдилa прeтeндeнтoм нa кріслo міністрa   oчільникa Укрaвтoдoрa Oлeксaндрa Кубрaкoвa.  

Зa інфoрмaцією , гoлoсувaти зa йoгo признaчeння Рaдa будe вжe в чeтвeр, 20 трaвня.  

Щo відoмo прo нaйбільш ймoвірнoгo кaндидaтa нa кріслo міністрa, якими дoсягнeннями в Укрaвтoдoрі він зaпaм’ятaвся тa які йoгo рішeння викликaють нaйбільшe зaпитaнь у eкспeртнoму сeрeдoвищі.  

Пoчaтoк кaр’єри: ІТ-фaxівeць тa рaдник Кличкa

Oлeксaндр Кубрaкoв нaрoдився нa Дніпрoпeтрoвщині у сeрпні 1982 рoку. Здoбув oсвіту мaркeтoлoгa у Київськoму нaціoнaльнoму eкoнoмічнoму унівeрситeті, тaкoж вчився нa кoрoткoстрoкoвій прoгрaмі в Шкoлі упрaвління ім. Дж. Кeннeді (Гaрвaрд, СШA).

Він прaцювaв у мaркeтингу впрoдoвж 2004-2011 рoків, зoкрeмa в кoмпaніяx «Пріoкoм» (oдин з нaйбільшиx підрядників кoлишньoгo дeржмoнoпoлістa – Укртeлeкoму), «Київстaр» (сaмe зa йoгo учaсті був рeaлізoвaний прoєкт Київстaр «Дoмaшній інтeрнeт від Київстaр») тa «Фінaнси тa Крeдит».

Також, згідно з даними Мін’юсту, з 2008 року Кубраков засновує низку компаній зі спільною назвою «Місто пользу кого людей» у Маріуполі, Запоріжжі, Києві, Енергодарі, Дніпрорудному та Кременчуці. У 2015 році також з’явилася ТОВ «Єврокомунсервіс», у 2016 – ТОВ «Місто для того людей сервіс». Спеціалізація цих підприємств: установка водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування, прибирання будинків та комплексне обслуговування об\’єктів. У 2018 році він офіційно вийшов з бізнесу.

З 2011 року Кубраков стає радником міського голови Києва: спершу – Олександра Попова. Після перемоги получи виборах у червні 2014 року – Віталія Погоняло, ставши його радником з IT.

Здесь він курував впровадження в мерії єдиного документообігу, а також писав стратегію розвитку транспорту Києва нате замовлення Світового банку. Кубраков працював спільно з Андрієм Вавришем, що раніше підтвердив в інтерв’ю , – одним зі скандальних столичних забудовників, фігурантом низки журналістських розслідувань, якого Віталій Кличко назвав куратором від Зеленського в Києві.

Саме лобізмом з боку Вавриша у низці ЗМІ називали призначення Кубракова в Укравтодор у 2019 році. Лично Кубраков це заперечував.  

Гончарук – Ада – Укравтодор

У 2015 році Кубраков залишає роботу в КМДА. Спершу працює керівником проєктного офісу у Міністерстві юстиції (2015-2016), а з 2016 року впродовж трьох років очолює директриса телекомунікацій та IT в Офісі ефективного регулювання (BRDO). Спустя некоторое время він працював спільно з експрем’єр-міністром України Олексієм Гончаруком.  

Також Кубраков у цей минута – виконавчий директор в асоціації «Інформаційні технології України» – одного з найбільших об\’єднань IT-компаній України.

У 2019-му під №30 у виборчому списку партії «Метрдотель народу» Кубраков пройшов поперед Верховної Ради. До списку він потрапив после неформальною квотою експрем\’єр-міністра Гончарука, підтверджував   Кубраков в інтерв’ю .  

У Раді працював в комітеті з питань прав людини, деокупації і реінтеграції окупованих територій Донбасу та Криму. Вслед за чотири місяці в парламенті подав бери розгляд 16 законопроєктів, 12 з яких ухвалили. Частина з них стосувалася дорожнього будівництва.  

У листопаді 2019 року Кубраков виграє тендер на посаду голови Укравтодору після звільнення Славоміра Новака та складає депутатський документ.  

Читайте також: Фаворита «Порядочный стройки» подозревают в даче взятки экс-главе Укравтодора. Кто именно следующий?

Досягнення на посаді

Время, коли Олександр Кубраков був нате посаді голови Укравтодору, припав сверху реалізацію програми президента «Велике будівництво». Саме він є одним із безпосередніх кураторів проєкту.  

2020 рік запам’ятався рекордними видатками в будівництво та реконструкцію українських доріг – 129,3 млрд грн, нежто 6,7% від усіх річних видатків держави. Частково – завдяки активній позиції Кубракова, кажуть співрозмовники з дорожньої галузі.  

Завдяки рекордній сумі вдалося відновити й рекордну кількість доріг – ради підсумками року це близько 4000 км.

Читайте також: Ду Укравтодора: какие дороги строят чтобы Зеленского и почему в смете глотать странные цифры

Водночас, згідно з даними CoST Ukraine, середня вартість будівництва нового 1 км становила 90 млн грн – в 14,3% менше, ніж у 2019 році. Вартість реконструкції зменшилася держи 45% до 36 млн грн, капітального ремонту – зросла для 4% до 25,1 млн грн.

Крім того, вдалося розконсервувати великі інфраструктурні проєкти нате кшталт Запорізького та Кременчуцького мостів, проєктування Великої кільцевої дороги навколо Києва, відзначає з досягнень Кубракова Віктор Довгань, радник делегації ЄС в Україні, ексзаступник міністра інфраструктури з питань євроінтеграції.

Читайте також: 7 удивительных вещей, которые случились с дорогами в 2020 году (неважный (=маловажный) только хороших)

Після відмови Укравтодору від практики «дробіння» підрядів та переходу прежде маршрутного принципу, стало легше контролювати якість ремонту, кажуть співрозмовники . Також ринок «видихнув» після введення в дію більш жорстких вимог раньше процедури оскарження – займатися тендерним тролінгом та блокувати закупівлі получай місяці стало значно дорожче.  

Запитання по Кубракова

Втім не обійшлося без участия критики. Левова частка «Великого будівництва» – близько 70% по (по грибы) підсумками 2020 року згідно з даними CoST Ukraine – це поточний середній подновление. І тут вартість будівництва 1 км дороги зросла –   бери 91,6% дорожче, ніж рік тому, хоча ціни возьми будівельні матеріали за рік зменшилися.

В Укравтодорі це пояснюють тим, що змінився підхід впредь до середнього поточного ремонту. Втім запитання щодо контролю якості таких проєктів залишаються, апелюють в CoST: угоду кому) них контроль, згідно чинних норм, необов’язковий.  

Довгань серед мінусів у діяльності Кубракова відзначає шляхи залучення коштів про дорожнього будівництва:   «[Кошти] зосереджені тільки бери Дорожньому фонді та облігаціях позики в українських банках. Венчание залучати альтернативні джерела фінансування закордоном, крім ЄБРР і ЄІБ, працювати з Китаєм, Туреччиною, фондами ОАЕ та Катару».  

Читайте також: Дороги Зеленського: П\’ять проблем великого будівництва

Найскептичніше діяльність Кубракова получи и распишись посаді оцінює Юрій Ніколов, вычитчик видання «Наші гроші», яке спеціалізується для аналізі держзакупівель. Ніколов отнюдь не раз заявляв, що после часів Кубракова на дорожньому ринку з\’явився неведомо зачем званий картель, який став можливим поверх укрупнення тендерів Укравтодору. Таким чином, впуск. Ant. выход до «найласіших» тендерів отримує 5-6 найбільших гравців.  

ГО «Ліга антитрасту», спільний освітній проєкт «Наших грошей» та «В угоду захисту конкуренції та споживачів»,   минулого року подавала давно АМКУ кілька заяв относительно можливу змову серед фаворитів «Великого будівництва». Але АМКУ отнюдь не знайшов підстав для початку розслідування.  

Тим случаем   Генеральна прокуратура станом в початок грудня 2020 року, после даними ЕП, розслідує 866 кримінальних проваджень, які стосуються «Великого будівництва».

Читайте також:   Формирование. Ant. деградация экономиста Зеленского: от либертарианства к госкапитализму с привкусом социализма

На случай если Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.










Напишите нам
укравтодор мининфраструктуры Кубраков

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.