Чудеса | 7 удивительных вещей, которые случились с дорогами в 2020 году (не только хороших)

Рік, щo минaє, був нeпрoстим про бізнeсу тa бaгaтьox укрaїнців. Aлe интересах дoрoжньoї гaлузі «кoвідний» 2020-й стaв більш ніж вдaлим.

Зaвдяки прoгрaмі Вeликe будівництвo нa дoрoги витрaтили рeкoрдний oбсяг грoшeй в істoрії крaїни.

Ми зaпитaли прo нaйбільш визнaчні пoдії чтобы гaлузі у трьox eкспeртів: дирeктoрa Цeнтру трaнспoртниx стрaтeгій (Центральная телефонная станция) Сeргія Вoвкa, викoнaвчoгo дирeктoрa CoST Ukraine Святoслaвa Aбрaмoвa тa гoлoви грoмaдськoї oргaнізaції «Рoзвитoк інфрaструктури» Стaніслaвa Гвoздікoвa. 

Oсь, щo вoни рoзпoвіли.


Мaксимaльний oбсяг грoшeй нa дoрoги в істoрії

Нa будівництвo тa рeмoнт дoріг цьoгoріч Укрaїнa «тягнулa» грoші звідусіль – 24 липня у рoзпaл eпідeмії «нa дoрoги» нaвіть пeрeрoзпoділили 35 млрд грн з 66 млрд грн COVID-фoнду. 

Зaгaлoм угоду кому) зaбeзпeчeння циx видaтків у 2020 рoці вдaлoся зібрaти рeкoрдну в істoрії крaїни суму. Яку? Тривaлий чaс можновладці та ЗМІ обмежувалися фразою «понад 100 млрд». Темя Укравтодору Олександр Кубраков у вересневому інтерв’ю підрахував, що нате дороги піде понад 126 млрд грн (з яких понад 90 млрд грн витратить лично Укравтодор).

Читайте також: Голова Укравтодора: какие дороги строят с целью Зеленского и почему в смете очищать странные цифры

У Міністерстві фінансів нарахували 129,3 млрд грн – це 6,7% від усіх річних видатків держави.

Велике оновлення дорожніх полотен

Із запланованих в целях оновлення у 2020 році 4200 км сверху фініші вже перебувають 3900 км доріг державного значення, а також 85 штучних споруд. Загалом оновлено 10% від всієї мережі державних доріг, стверджують в Укравтодорі. 

«Це абсолютний достижение за всі часи Незалежності України», – переконував болезнь держагентства Олександр Кубраков під минута форуму «Мережа». 

Зокрема, оновлено 216 км дороги Київ – Харків, понад 125 км дороги поперед Станиці Луганської від Сєвєродонецька, 92,5 км дороги від Дніпра после Миколаєва, понад 100 км – від Кропивницького предварительно Запоріжжя, майже 135 км – від Мукачева впредь до Львова. Уже завершено 28 з 30 запланованих обходів міст, зазначив він.

Великі тендери

Власне будівництво таких великих відрізків таким образом можливим завдяки відмові Укравтодору від «дробіння» підрядів та переходу раньше маршрутного принципу, пояснює  капитан производства Центру транспортних стратегій (Центральная телефонная станция) Сергій Вовк.

Він називає такий крок позитивним для того галузі. «Коли ділянки дробили, проконтролювати якість [ремонту] було майже неможливо», – зазначив він.

У результаті збільшилась і вартість тендерів. Якщо в попередні роки вони у середньому отримували контрактів сверху 100-150 млн грн, так у 2020 році змогли вирости перед обсягів понад 1 млрд грн, пояснили в Укравтодорі получи и распишись запит .

У серпні Мінекономіки затвердило Методологію особливостей здійснення закупівель у сфері дорожнього господарства – поки вона має рекомендаційний обличье. У попередній версії документа частина учасників ринку та експертів помітили ознаки дискримінації (наприклад, вимоги щодо наявності мобільних асфальтобетонних заводів, 100% такого ж досвіду робіт). Спостерігачі почали звинувачувати Укравтодор у підіграванні кільком учасникам ринку та навіть створенню дорожнього картелю. Манером) називають п\’ять автодорожніх компаній, які отримують найбільшу кількість підрядів (Автомагістраль-Південь, Техно-Буд-Середка, Онур Конструкціон Інтернешнл, Автострада, Ozaltіn). В Укравтодорі це очікувано заперечували.

Читайте також: Дороги Зеленського: П\’ять проблем великого будівництва

Але після низки обговорень вдалося досягнути компромісного варіанту, який став прийнятним интересах всіх зацікавлених сторін, розповідає виконавчий босс CoST Ukraine Святослав Абрамов.

Плюсом запровадження методики к галузі називає Станіслав Гвоздіков, глава громадської організації «Розвиток інфраструктури»: «Є прискорення закупівель і зниження ризиків, пов\’язаних з нечесною поведінкою, зловживанням, шахрайством, злочинами з боку співробітників Укравтодору та сторонніх осіб».

Абрамов з CoST Ukraine обережніший в оцінках: «Виміряти мультиплікаційний ефект по (по грибы) умови якісного застосування документа ми зможемо лише в наступному закупівельному сезоні, адже возьми момент його прийняття більшість торгів уж відбулася». За словами Абрамова, частина замовників використовують тільки ті положення документу, які є зручними во (избежание них, та користуються дискримінаційними положеннями, неважный (=маловажный) передбаченими методикою.

Менше тролінгу получи и распишись торгах

Введенні в дію більш жорсткі вимоги предварительно процедури оскарження закупівель сприяли значному зменшенню кількості скарг під часок торгів, констатує Абрамов. 

После цього голова в Укравтодорі много раз скаржився на «тендерних тролів» —  компанії, які  блокують тендерні процедури чрез систему скарг. Часто такі компанії навіть отнюдь не планують брати участі в торгах, а упрощенно «діють на нерви» іншим учасникам, шантажують їх. Интересах держави такі дії означають блокування проєктів будівництва щонайменше в кілька місяців. 

З квітня загальна кількість скарг сверху тендерну документацію служб Укравтодору после всій країні (САД) скоротилася у понад неудовлетворительно рази, свідчить дослідження CoST Ukraine.

Середній ателье здорожчав майже вдвічі, але вартість будівництва 1 км впала

Будівництва 1 км дороги у поточному середньому ремонті (ПСР) цьогоріч коштує українцям в 91,6% дорожче, ніж рік тому,  хоча ціни в будівельні матеріали за рік зменшилися, свідчить дослідження CoST Ukrainе. Бери кінець листопада на ПСР припадає 72% закупівель Укравтодору. Цей способ популярний, бо є єдиним варіантом відновити дорожню мережу вслед короткий проміжок часу безо безлічі дозволів і погоджень з боку органів архітектурно-будівельного контролю, пояснює Абрамов. 

Здорожчання 1 км стосується лише ПСР і пов’язане з жорсткішими вимогами щодо цього типу ремонтів: у 81% проєктів ПСР замінювали конструктив основи дороги (у 2019 році таке робили 45% проєктів), сиречь ціна 1 км зросла, заперечив Кубраков для форумі «Мережа».  

А у загальному об\’ємі виконання (враховуючи всі види ремонту і будівництва. – Ред.) 1 км дороги у 2020 році став дешевшим, переконує він: «У 2020 році вслед за суму 81 млрд грн ми отримали 3926 км доріг. Тобто середня вартість 1 км у 2020 році — 20,6 млн грн. Цього року 1 км дешевший получай 4,5 млн грн». 

Згідно з даними CoST Ukraine, середня вартість будівництва нового 1 км становила 90 млн грн – нате 14,3% менше, ніж у 2019 році. Вартість реконструкції зменшилася в 45% до 36 млн грн, капітального ремонту – зросла бери 4% до 25,1 млн грн.

Незалежний технічний нагляд став обов’язковим

Цього року вперше замовника зобов’язали залучати получи и распишись конкурсних засадах незалежного інженера-консультанта, кваліфікацію якого підтверджено незалежним органом, розповідає Гвоздіков. Раніше виконання цих обов`язків покладали бери штатних інженерів обласних дорожніх служб. 

Укравтодор частково почав виставляти ці послуги сверху відкриті торги, однак нерідко вони проходили мало-: неграмотный зовсім вдало, а подеколи створювали случай конфлікту інтересів для представників громадськості, розповідає Абрамов. 

«Беспричинно, попередній аналіз показав, що в оголошених торгах встановлені необґрунтовано високі вимоги вплоть до їхніх учасників», – зазначає Абрамов. За його словами, деякі вимоги нате кшталт необхідності підтверджувати досвід виконання технічного нагляду призвели до самого штучного звуження учасників торгів – вход до ринку був у обмеженого кола гравців. 

Також в CoST Ukrainе зазначають, що нагляд необов’язковий на проєктів поточного середнього ремонту, що створює значні ризики для того якості виконання робіт кроме належної відповідальності інженера. 

Ще 2020 року Укравтодор запровадив моніторинг діяльності інженерів із технічного нагляду – щоб мати можливість контролювати якість роботи контролерів. Функцію моніторингу якості здійснювало державне підприємство, підпорядковане Укравтодору – Дорожній осматривание якості (віднедавна – ДП Дорцентр).

«Однак і досі відкритим залишається питання зменшення ризиків виникнення конфлікту інтересів в ході роботи ДП, яке цього року отримало безпрецедентну суму в розмірі 72 млн грн», – додає очільник CoST Ukrainе.

Встановлення систем зважування

2020-го Україна просунулась у впровадженні систем зважування в русі та підвищення ефективності габаритно-вагового контролю, зазначає Гвоздіков. Задолго. Ant. с законодавства внесли зміни щодо відповідальності вантажовідправників та інших учасників перевезень. 

Впредь до кінця року в Україні має запрацювати 40 стаціонарних вагових комплексів, розповідав раніше в інтерв’ю очільник Укртрансбезпеки Єгор Прокопчук. Вершина Укравтодору відзвітував під период форуму про 25 облаштованих майданчиків для комплексів зважування в русі WiMів (Weight in Motion).

Читайте також: Фуры лишенный чего перегруза, «белые» маршрутки и узаконенный Uber. Интервью о том, а (почти) нет

«Надскладна ситуація з мостами, сиречь впровадження систем зважування в русі (WIM) розпочали саме з них. Нахабні перевізники шукатимуть, як об’їхати ділянки дороги, -де є зважування. Мости не об’їдеш», – підсумовує Гвоздіков.

В противном случае Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.

Комментирование и размещение ссылок запрещено.

Комментарии закрыты.